123 ontsteking volvo amazon B20 motor
 Vraagbaak   2007-04-23 17:43:59 +02:00   Comments: 2    Viewed: 12815

  1. ik ben vanavond bezig geweest met het ombouwen van de ontsteking van gewoon naar een elektronische 123 ontsteking. de gebruiksaanwijzing goed gelezen en het spul er ingebouwd volgens de gebruiksaanwijzing. ik heb in de volvo een bobine met alleen een plus aansluiting. het ledlampje brand en alles vastgezet de min aan het chassis . starten en niet lopen van alles geprobeerd maar hij loopt niet. de oude er weer ingebouwd en ja hoor, starten lopen. wat kan ik fout gedaan hebben????? dick
    , 2007-03-20 22:14:14 +01:00
    #16
  2. Beste Dick, we hebben elkaar hier al over de telefoon over gesproken (toch?), maar voor anderen is het wellicht ook interessant om meer te weten over het monteren van een 123 ontsteking in een Volvo Amazone. Bij een Amazone loopt de plus via het contactslot dat in de bobine zit. Voor de zekerheid heeft Volvo het zo aangesloten dat tijdens het starten alle andere plusdraden zonder spanning komen te staan. Op het moment dat je dus gaat starten is er geen 12 Volt meer aanwezig voor de 123 ontsteking. De makkelijkste oplossing hiervoor is om direct van de plus van je accu een draad (gezekerd) via je dashboard (en een aldaar gemonteerde aan/uit schakelaar) naar de 123 ontsteking te voeren. De draad die dus vroeger van de bobine naar de verdeler ging is een (min) schakeldraad. Deze komt overeen met de zwarte draad van de 123 ignition. succes verder, Leen
    , 2007-04-23 17:43:59 +02:00
  3. (You must log in or sign up to post here)

Report Post

Write your reason

Log in | Sign up
Tems & Conditions!
Help!