123/Renault-4-R for DTR40 and DTR50 boat engines

€299.00
VAT included

123/Renault-4-R for Cleon engines build into boat engines by DTM: the DTR 40 and DTR 50. 123/Renault-4-R distributor for Cleon engines (type 688 42) build into boat engines by DTM: the DTR 40 and DTR 50.

Distributor cap: Straight (R)
Quantity
In stock

123/Renault-4-R distributor for Cleon engines (type 688 42) build into boat engines by DTM: the DTR 40 and DTR 50

In combination with the DTR 40 and DTR 50 engines is, as far as we know, a SEV Marchal distributor used with number 1994229402 A128.
The curve in this distributor is the same as the one in the R-248 C33, as used in Renault 4 engines. This curve has been programmed at '7' of the 123/Renault-4-R.

Features of the 123/Renault-4-R electronic ignition

The 123/Renault-4-R offers:
- Automatic dwell
- Automatic power-cut after 1 second

Please note about the 123/Renault-4-R 123ignition

We didn't find that much information about these engines and the distributors used in combination with it. Therefore we strongly advise you to first check the dimensions as specified below.

Please read the installation manual carefully. It contains more information about static timing and the advance-curves, the specifications of the 123ignition and a step-by-step description of the installation procedure.

Coil and spark plugs

Although used coils all look alike, they should be viewed with suspicion since one cannot tell from the outside whether, and how often they were exposed to overheating in the past. Installing the 123ignition system will ensure that the coil will never be overheated again in future. We recommend the 123 Blue Coil.

Perhaps you will also need new spark plugs? At 123ignitionshop we recently added the spark plugs most commonly used in combination with the 123ignitions we offer. For your DTR engine you can use the WR7BC spark plugs. For other engines see: the spark plugs list.

Complete set

Now you can also order the complete set for your DTR engine in one go: a 123/Renault-4-R distributor + 123 Blue Coil + set of 4 spark plugs WR7BC + spark plug cables

Data sheet

Cylinders
4
Direction of rotation
CW/CCW
Voltage
4,0 - 15,0 volts
Range
500 - 8000 rpm
Temperature
-30 to 100 Celsius
Coil
Stock or high energy coil, primary coil NOT below 1,0 ohm
Dwell
Constant current, fully automatic
Time-out
After 1 second current is switched off
Accuracy
Less than 0,5 degr. crankshaft
Vacuum
None
Max. Advance
45 degr. crankshaft
Wiring
red +6V of +12V, black - coil
Grade 
R.Zwemmer 2020-10-21

Ontsteking Renault dtr 40 vervangen

Hallo, ik heb afgelopen zomer mijn ontsteking vervangen door een electronische ontsteking van jullie, na alles aan de oude ontsteking te hebben vervangen helaas. Ik wilde jullie nog even bedanken voor het perfecte product wat jullie geleverd hebben. De motor start en loopt als nieuw. Hij was binnen 10 minuten vervangen en daarna nog even op tijd zetten en helemaal geen problemen meer gehad !!!

Grade 
Marcus Funk 2020-08-28

Dtn 50

Sehr leichter einbau. Der motor läuft sehr ruhig und gut absolut zu empfehlen

Grade 
J J Mastenbroek 2019-07-12

DTR 40/50. Houten sloep

Eenvoudige installatie,prima resultaat ,motor slaat direct aan en loopt mooier “rond”

Grade 
Herman Norbart 2019-07-10

Top product

Gemakkelijk in te bouwen, duidelijke instructie, ons oude renault motortje loopt weer als nooit tevoren. Een aanrader!

Grade 
Peter Driehuis 2018-06-27

123/Renault-4-R voor DTR40 en DTR50

Snel geleverd, makkelijk om in te bouwen. curve super makkelijk aan te passen! wel even afgesteld met de stroboscoop lamp. nog nooit zo goed gelopen. bedankt Leen!

Grade 
Hen van der Meer 2017-08-22

Voor de boot

Ik had geen idee welke ontsteking er in mijn Volvo B18a bootmotor moest komen. Een goed advies gekregen van 123 ingnitionshop.
De montage was simpel, als ook het afstellen.
De motor loopt direct beter.
Als je een slechte ontsteking hebt of denkt te hebben gewoon een
123'tje kopen, ben je overal van af.

Grade 
Peter pehnl 2016-02-03

zufrieden

Habe mir den ersten im Oktober 2012 bestellt und eingebaut,lief super zuverlässig bis letzte Woche,für den Preis leider etwas zu kurze Laufleistung,war aber bis dahin so zufrieden,das ich mir sofort einen neuen bestellt habe.
hoffentlich hält der länger

Grade 
Peter Lueddecke 2016-02-03

Wundervolles Teil

Habe seit acht Jahren Schwierigkeiten mit meinen Motor DTR 40, er ruckt, springt schlecht an, geht während der Fahrt aus, die Zündspule wird heiss und die Kerzen sind immer schwarz. Nun habe ich eine 123 ignition Verteiler eingebaut und mein Motor summt wieder wie eine Biene, kein stottern, kein ausgehen während der Fahrt, springt sofort an und die Kerzen sind wieder wie sie sein sollen Weiss. Es macht wieder richtig Spaß mit Boot auf Tour zugehen, dank den Verteiler von Leen Ap

Grade 
Patrick de Haan 2016-02-03

Loopt als een scheermes

Al een aantal jaar zat ik te twijfelen over de montage van een 123ignition op mijn DTR40, de motor liep altijd wel aardig. Na de afgelopen winter weer alles klaar gemaakt maar de motor liep niet lekker. Onder de rotorkap bleek flink wat roest te zitten en ook de centrifugaalveren waren verrot (zei de monteur). 's Middags de 123 besteld bij Leen met de toezegging dat hij direct op de post ging. De dag erna om 0900 ontvangen, klasse! Handleiding gevolgd en bij het plaatsen van de nieuwe ontsteking paste hij niet! Wat blijkt, de meenemer/onderkant van de ontsteking is niet centrisch gebouwd, dus gewoon een halve slag draaien en hij past, bedankt Leen! Met een monteur even de juiste afstelling gemaakt door even te draaien (het groene ledje is eigenlijk zelfs overbodig!) en te luisteren.

De motor liep een stuk beter, maar toch af en toe een hapering. Electronisch kon dat niet het probleem meer zijn met de 123, dus de carburateur ultrasoon laten reinigen (19,50) en teruggeplaatst.

Nog nooit de motor zó mooi horen lopen, altijd meteen starten en lopen (zelfs zonder choke) en nooit meer haperingen.

Samengevat de beste aankoop ooit voor mijn boot bij de man met de beste service:LeenAPK!

Leen gaf ook aan, bel liever een keer te veel dan te weinig. De service vond ik dan ook voortreffelijk, nogmaals bedankt!

Grade 
Jan 2016-02-03

123 op de DTR40

Gisteren de eerder bestelde 123-ignition gemonteerd. Met de beschrijving goed te doen. Na wat afstelwerk loopt de motor als nieuw. Heel constant en soepel. Van harte aan te bevelen.

Grade 
Eric Oud Ammerveld 2016-02-03

Kwartslag tegen de klok in en lopen.

Ik heb de 123 ontsteking voor mijn Renault DTR / DTN 810-42 50 pk motor gebruikt.
Installatie gevolgd zoals aangegeven ; vervroegingscurve op stand 7 maar hij wilde niet starten.
Met wat 'handwerk' uiteindelijk ongeveer een kwartslag tegen de klok in gedraaid en daarna liep hij als een zonnetje.
Erg tevreden mee so-far!

Grade 
Willem de Haan Leeuwarden 2016-02-03

DOEN

Motor liep zeer slecht, starte slecht en sloeg regelmatig af.
123 ontsteking besteld, door een old school monteur laten plaatsen. Binnen een half uur. Weekend 20 uren gevaren. Motor start in een keer, loopt perfect. Echt als een zonnetje. Reageert zuiver op het gas. Conclusie...Niet twijvelen... monteren die 123. Wou dat ik het jaren eerder had gedaan PERFECT

Grade 
Gerrit Wildschut 2016-02-03

motor loopt weer prima

Ik deze ontsteking in mijn boot gebouwd het was een klusje van nog geen 15 minuten en mijn motor loopt weer prima.

Grade 
Peter pehnl 2016-02-03

läuft super

Mit profesioneller Hilfe eingebaut,läuft super,absolut richtige Entscheidung

Grade 
Rolf 2016-02-03

Renault DTR40

Verteiler eingebaut. und Zündung Eingestellt.Läuft sehr gut mit diesem Zündverteiler.Habe aber jetzt das Problem,das ich den Motor mit erhöhtem Standgas laufen lassen muss da sonst beim einlegen eines Ganges der Motor ausgeht.Zünspule wurde auch erneuert

NB von Leen APK: Mann kann einfach die lehrlauf abstellen mit dem Vergasser.

Grade 
barneveld 2016-02-03

mooi product

eenvoudig als je goed nadenkt motor loopt op toeren veel stabieler .

Grade 
Rolf 2016-02-03

Renaultmotor 688-42

Motor läuft wieder gut.Probleme mit unrundem Motorlauf hat sich erledigt.Schnelle Lieferung und Sehr netter kontakt

Grade 
Martin 2016-02-03

geweldig

Ik was ten einde raad, moter sloeg constant af, konden het niet vinden.
Maar nu met deze ontsteking loopt hij weer als een trein, alleen met minder herrie

Grade 
Martin Doggenaar 2016-02-03

perfect

Ik heb de ontsteking 2 jaar geleden geplaatst, na heel veel ellende en lang zoeken, mijn motor loopt sinds die tijd als een zonnetje, zelfs na de winter, probleemloos starten en lopen.

Grade 
Gerrit 2016-02-03

niet het juiste motor type maar loopt fantastisch

Heb een renault floride s met motor 689-03 ,956 cc, deze staat niet bij het lijstje met motortypes maar heb hem op standje 5 gezet en loopt geweldig, zal niet helemaal de juiste curve hebben maar is niet te vergelijken met oude onsteking, loopt super rustig en accelereerd geweldig. Inbouwen was appeltje-eitje, goed lezen en makkie. Was binnen 3 dagen binnen , topp!!!!!!!!!

Grade 
Karl 2016-02-03

DTR 50 Renault

Danke für die schnelle Zusendung.
Verteiler wurde eingebaut .Motor läuft traumhaft.
Es war die absolut richtige Entscheidung.
Tausend Dank !

Grade 
Vincent Cocx 2016-02-03

Fantastische service

Heel erg tevreden, motor loopt weer als een zonnetje. In 1e instantie zelf geprobeerd maar kreeg het niet voor mekaar. Na regelmatig met Leen contact gehad te hebben is hij zelfs met mij mee gegaan naar mijn boot en heeft hij de ontsteking geinstalleerd. Gouwe kerel die Leen die service heel erg hoog in het vaandel heeft staan.

Grade 
pauwels glenn 2016-02-03

renault dtn 50

vandaag bij leen langs geweest voor 123
voor renault dtn 50 zeer vriendelijk snel
naar boot gereden en de 123 gemonteerd
was echt een makkie voor te monteren
motor draait perfect bedankt leen

Grade 
Henk Hopman 2016-02-03

als een zonnetje

123 gemonteerd in renault marine,motor loopt weer als een zonnetje,monteren was een makkie.Hoef dus geen nieuwe motor te kopen.Ben er zeer blij mee.

Grade 
Marcel Bol 2016-02-03

Renault DTR40

De 123 elektronische ontsteking werd vandaag volgens afspraak geleverd en ik heb hem meteen ingebouwd. Motor start weer probleemloos en loopt nu op 600 toeren stationair.

Grade 
Hanco Vermeulen 2016-02-03

Toepassing in Renault DTR 42 Bj 1972

DE verdeler is zelfs voor een leek te vervangen,dus oude motor bezitters zeker doen , en je motor loopt weer met 500 toeren, zonder af te slaan. (verbazingwekkend) veel plezier.

Grade 
Günter Zirkel 2016-02-03

Eingebaut in Renault DTR 50 Bj.1982

123 Verteiler nach Gebrauchsanweisung eingebaut. Motor startete sofort. Mit der Stroboskop Lampe wurde noch ein wenig korregiert.
Vielen Dank für die schnelle Lieferung.
Ich bin sehr zufrieden.

Grade 
Gerard 2016-02-03

gebruikt in de renault marine

Ik had bijna een andere motor ingebouwd,maar gelukkig kwam ik na lang zoeken leen tegen op het net.123 en bobine besteld,en alles ingebouwd en hij loopt weer als een zonnetje.Ik weet niet of ik de juiste curve heb maar hij loopt gelukkig weer.
Leen en 123 BEDANKT voor de snelle levering

Grade 
siegfried schroer 2016-02-03

läuft super

läuft super, Einbau inkompliziert

Grade 
Sebo 2016-02-03

gebruikt voor een boot

zelf ingebouwd met behulp van iemand die meer verstand had van motoren. Eenvoudig af te stellen en de motor liep direct, vooral als je weet hoe de oude ontsteking stond. Het ding maakt dat mijn motor beter en stabieler loopt dan met de oude ontsteking

Accesories