• Pakket
123/DTR complete set

123/DTR complete set

€ 419,00

In plaats van € 433,00

Inclusief BTW

Nu in één keer de complete set te bestellen voor uw DTR motor: een 123/Renault-4-R verdeler + bobine + set van 4 bougies + bougiekabels!

Complete set voor het ontstekingssysteem van uw DTR 40 of DTR 50 Motor

Nu in één keer de complete set te bestellen voor uw DTR motor: een 123/Renault-4-R verdeler + bobine + set van 4 bougies + bougiekabels!

Inhoud van de DTR verdeler set

De 123/Renault-4-R voor Cleon motoren (type 688 42) die door DTM zijn omgebouwd in boot motoren: de DTR 40 en DTR 50.
Voor zover bij ons bekend is hierbij een SEV Marchal verdeler gebruikt met nummer 1994229402 A128. De curve in deze verdeler komt overeen met de R-248 C33, zoals gebruikt in Renault 4 motoren. Deze curve is geprogrammeerd onder stand 7 van de 123/Renault-4-R.

Omdat oude bobine's vaak oververhit zijn geraakt is in deze set een 123 Blue Coil bijgesloten.
Tevens zijn een set van 4 bougies toegevoegd en nieuwe bougiekabels.

Aandachtspunten bij de 123/Renault-4-R in de DTR set

Lees s.v.p. de installatiehandleiding zorgvuldig door. In de handleiding staat verdere informatie over de motor- en verdelernummers, het ontstekingstijdstip en de vervroegingscurves, alsmede de specificaties van de 123 ontsteking. Ook de te volgen installatieprocedure van het 123 ontstekingssysteem is stap voor stap beschreven.

3414

Datasheet

Cilinders
4
Draairichting
CW/CCW
Voltage
4,0 - 15,0 volt
Bereik
500 - 8000 rpm
Temperatuur
-30 tot 100 Celsius
Spoel
Standaard of hoge energie spoel, primaire spoel NIET onder 1,0 ohm
Interval
Constante stroom, volledig automatisch
Time-out
Na 1 seconde wordt de stroom uitgeschakeld
Nauwkeurigheid
Minder dan 0,5 graden krukas
Vacuüm
Geen
Max. vervroeging
45 graden krukas
Bedrading
rood +6V of +12V, zwart '-' bobine
Grade 
R.A. Schadee 20-09-2020

Renault DTR-40 bootmotor

Heb in 2019 de '123/DTR complete set' aangeschaft en in gebruik genomen in mijn motorvlet met de DTR-40 Renault benzinemotor. Prima aanschaf!
Heb er nu in 2020 al 120 vaaruren opzitten zonder enig probleem.
Daarvoor had ik, ondanks jaarlijks onderhoud, vaak problemen met het afslaan van de bootmotor tijdens manoeuvres waar betrouwbaarheid juist erg belangrijk is (vaart minderen, achteruit slaan e.d.)

Grade 
D. Mantel 11-06-2020

123/DTR complete set

Deze set werd me aanbevolen voor mijn Renault DTR 40 boot motor, snelle levering en simpele instructies.
Set geinstalleerd en (koude) motor start direct zonder choke, voor het eerst in 40 jaar!

Grade 
Lehmann 08-09-2018

123/DTR vollständige Sammlung

Alles gut gelaufen. Einbau nach Beschreibung ohne Probleme.

Grade 
Theo 31-08-2018

DTR 40/50 Renault

Problemen opgelost door het inbouwen van 123/ DTR complete set.Motor loopt als een zonnetje.

Grade 
Andreas Lang 15-06-2018

123DTR complete set

Ich bin mit die Ware und mit die lieferung zufrieden. Wenn ich nocheinmal solhe Artikell brauch kauf ich die von Euch. Ich hab die Zündungsset in ein Boot enbaut. Das funktioniert super.
Grüße, Andreas Lang von Ungarn

Grade 
m mens 04-02-2016

simpel en doeltreffend!!

heb vandaag de hele set gemonteerd, de motor had na de winter nog niet gelopen!, en starte na montage toch direct !! super !!

goed lezen , presies doen wat er in de handleiding staat en varen maar !!

( ik ben geen techneut of monteur)

Accessoires