123 Ignition op mijn Jaguar XK motor
 Public Forums   Started by Wilfred Nolles   2023-04-09 22:10:05 +02:00   Comments: 1    Viewed: 1888

  1. Wilfred Nolles
    Wilfred Nolles Member Breda
    Goedenavond,

    Ik zal me even voorstellen,

    Mijn naam is Wilfred, 61 jaar. Ik woon in Breda met mijn vrouw, zoon en hond Djoek.
    Een van mijn hobby's is mijn Jaguar XJ6 4.2 Series 3 uit 1979. Deze heb ik nu 13 jaar in mijn bezit en in de loop der jaren veel verbeteringen aangebracht. Drie jaar geleden ook de motor (XK) gereviseerd vanwege scheurtjes tussen een paar cilinders. Een bedrijf heeft er voor mij nieuwe cilinderbussen in geperst, de zuigers en krukas terug geplaatst met nieuwe zuigerveren en lagers. Hier heb ik het overgenomen en de motor zelf afgebouwd.

    Mijn vraag aan dit forum is eigenlijk of ik met een 123 ontsteking een verschil cq verbetering zal merken, daar deze motor al met injectie en elektronische ontsteking is uitgerust. Tevens ben ik benieuwd hoe je de verschillende curves kunt instellen en van welke vervroeging je moet uitgaan met monteren. Ik neem aan dat je bij montage het huis moet instellen om met een stroboscooplamp een startwaarde (vervroeging) in te stellen ?

    Alvast bedankt voor de reactie en groeten,

    Wilfred
    Wilfred Nolles, 2023-04-09 22:10:05 +02:00
  2. (You must log in or sign up to post here)

Report Post

Write your reason

Log in | Sign up
Tems & Conditions!
Help!